Wednesday, March 19, 2008

Poetry 3 / Claus

© Rik Selleslags/Herman Selleslags

Ter nagedachtenis aan Hugo Claus, een gedicht van hem bij een foto van Rik Selleslags uit het boek ' Oktober '43 ', uitgegeven in 1998.


De bommenwerpers dalen.
Hoor ze grommen.
Loop niet zo ver van mij
in deze verraderlijke mist.
Al scheiden ons maar drie meter,
ik heb je al drie keer gemist.
Mijn blik is bewasemd als mijn bril.
Kom naast mij lopen,
met je elleboog tegen mijn ribben.
Kom zo dicht als je kan.
Zoals straks in onze kist.

[ Hugo Claus ]

3 comments:

Anonymous said...

Ik ben niet echt vertrouwd met Claus' werk. Gedichten en toneel zijn niet aan mij besteed, doch vind ik dit gedicht wel mooi passen bij de foto (of is het omgekeerd).

Anonymous said...

mooie hommage, prachtig gedicht en een erg passende foto!

Anonymous said...

Je hebt een perfecte combi tussen gedicht en beeld gevonden! Knap eerbetoon!